Dzisiaj 05 maja 2024
14oC
Aktualności

Informacja MOPS - dodatek osłonowy

piątek, 2024-02-09

Dodatek osłonowy przysługuje:
1. osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł,

2. osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę.

W sytuacji gdy dochód przekracza wskazane powyżej kryteria, dodatek będzie przyznany
w mniejszej wysokości zgodnie z zasadą „złotówka za złotówkę”. W przypadku gdy obliczona wysokość dodatku osłonowego jest niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.


Wysokość dodatku osłonowego

  • 228,80 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego, 
  • 343,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób, 
  • 486,20 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób, 
  • 657,80 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób. 

Przepisy przewidują także podwyższony dodatek osłonowy przysługujący osobom opalającym domy węglem:

  • 286,00 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego 
  • 429,00 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób, 
  • 607,75 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób, 
  • 822,25 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób. 

Do kiedy trzeba złożyć dokumenty?

Osoby, które chcą ubiegać się o dodatek osłonowy, wnioski o jego wypłatę muszą złożyć najpóźniej do 30 kwietnia 2024 r. Dokumenty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. 

Wypłata dodatku będzie realizowana jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024r.


Gdzie złożyć dokumenty i w jaki sposób?

Wnioski można składać osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rejowcu Fabrycznym, ul. Lubelska 24,  22 – 170 Rejowiec Fabryczny lub w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP.

Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy przy użyciu ePUAP:

  1. Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać
  2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF
  3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką. 
  4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz
  5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku). 
  6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie. 
  7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu). 
  8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis. 
  9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym. 

Tak podpisany wniosek załącz do pisma przewodniego na platformie ePUAP, a przy wysyłaniu podpisz również pismo przewodnie za pomocą profilu zaufanego lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.